23 Mart 2014 Pazar

bu aralar taktım kafayı yıne bıselere . gecen burclara falan bakıyorum . bız kızların hep yaptıgı sey olarak bı de baktım kı geldıgım nokta evrenın buyuklugu . bız aslnda ne kadar kucukmusuz evrende ya . soyle bı yazı okudum sızlede paylasmak ıstıyorum bunu
18 ve 19. yy’larda, bilim insanların evrenin sonsuz ve sınırsız olduğunu düşünüyordu. Buna göre, sadece evren değil; içerdiği yıldızlar ve madde miktarı da sonsuzdu.

Fakat, 20. yy’ın başlarında geliştirilen Büyük Patlama teorisi ile, evrenin sonsuz olmadığı, bir başlangıcının ve sınırlı bir büyüklüğünün olduğu farkedildi. Bugünkü hesaplarımıza göre 13.82 milyar yaşında olduğunu tahmin ettiğimiz “görülebilir” evrende yaklaşık 300-350 milyar büyük galaksi, 7-8 trilyon kadar cüce galaksi ve 3×10 üzeri 21 yıldız (30 milyar x trilyon) bulunuyor. Tüm evrendeki toplam atom sayısının ise 10 üzeri 80 (1′den sonra 80 tane sıfır) olduğu düşünülüyor.

Sayılara bakınca öyle pek büyük gibi görünmüyor. Fakat bir insanın ömrü boyunca yemeden içmeden hiç durmadan ancak 1 milyara kadar sayabileceğini düşünürseniz, rakamların ne derece muazzam olduğunu anlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder